tisdag 25 maj 2010

Flight of the concords

Det blev inte så mycket bloggat igår. Och idag efter jobbet gick jag hem och somnade direkt. Jag var nämligen på konsert igår. Petter och jag var och såg Flight of the concords på Cirkus, en suverän konsert!

Det här var min trettioårspresent till Petter. Inte den jag egentligen hade tänkt ge honom, men när vi pratades vid om att Flight skulle komma hit så bestämde jag (efter påpekande från Petter att han ännu inte fått sin present) att det här fick det bli.

Vi träffades redan vid halv sex för att umgås och öla lite. Och öla lite till. Och dricka ett par Jägermeister. Det var länge sen jag var ute och ölade på riktigt, så jag var rejält pruttig när vi kom till Cirkus. Vilket inte hindrade att vi tog en öl till. Och en Sambuca.

Förakt var "Dave" (Arj Barker) från teveserien Flight of the concords, riktigt rolig. Sedan kom då trubadurduon och stämningen var på topp hela konserten igenom. När de förvarnade att de skulle avsluta kvällen så tänkte jag att nu har de väl hållit på i uppemot en timme. Gissa om jag blev förvånad när jag tittade på klockan och insåg att de hållit på i två timmar och fyrtiofem minuter! Inte illa för en trubadurduo. I och för sig hade de med sig hela Nya Zeelands Symfoniorkester, men eftersom den bara bestod av en cellist var det inte precis trångt på scen. Och de satt på sina stolar konserten igenom, men höll hela publiken fängslad. Så bra!

Petter och jag hade nog bästa platserna i salongen. Rakt framför scenen en bit upp på läktaren. Vi hade gruppen rakt framför oss. Perfekt fototillfälle, alltså. Så varför har jag då inga bilder från konserten? Jo, självklart glömde jag kameran och mobilen på jobbet när jag stressade iväg för att träffa Petter. Morr!


Inga kommentarer: