tisdag 16 juni 2009

Man får aldrig vara riktigt glad...

Att jag fick veta att jag skulle bli förflyttad till Rosendal ett par veckor för tidigt gjorde mig glad, och att mina lediga dagar då av naturliga skäl ändrades gjorde mig ingenting heller. Förrän jag kom på att min lediga dag nu är måndag, och inte onsdag. Jag tar tåget hem från Ugglarp på söndag morgon, eftersom det var billigaste avgången, för att jag skulle vara tillbaka i stan till måndag. Men nu med flytten till Rosendal skulle jag kunna åka hem på måndag istället. Självklart hade jag köpt en billighetsbiljett utan återköpsmöjlighet, och biljetterna som finns att köpa på måndag kostar över 1200 kronor.

Jag hade alltså kunnat vara kvar i en och en halv dag till, om bara SJ hade billighetspriser även när man närmar sig dagen ifråga. MORR!! Nu är bara frågan om jag ska vara så kall att jag ska hoppas kunna knipa en av SJ:s traderabiljetter till en någorlunda hyfsad summa eller om jag ska åka hem redan på söndag.

Dessutom har jag glömt adressändra DN, så jag kommer att ha hela hallgolvet fullt med tidningar när jag kommer hem. Det mest störande i det hela är väl att jag nu inte kan lösa korsordet innan pärona, och visa dem hur det ska gå till! De tar ju hela dan på sig, och de vägrar ta emot hjälp och goda råd.

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Ja nu har du verkligen fått ett rejält HATTIFNATTLIV med vespa SJ Ugglarp och SÅ många slott i sikte... Men är man populär så är man och vill man vara med och FINNAS till så får man lida PIN... Take a chance with AIR FRANCE, förlåt jag menar SJ och starta veckan i storstaden på tisdagen! DN kan köpas i kiosker över HELA Sverige! Äpplen går alltid före påron... Ha en glad midsommar, hälsa och BILJETTERNA till teatern...???